ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ... !
Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2013
Δυσ...κωλία...
Επειδή, ίσως, δεν φαίνεται πολύ καλά, το τρυφερό χεράκι που δημιούργησε την πιο πάνω φωτογραφία, έγραψε: "Το άθρισμα την υποτίνουσας ενώς ορθογονίου τριγόνου είναι ίσο οι πλευρές του".
Αφήνω τον Πυθαγόρα στην αιώνια ησυχία του και συλλογίζομαι...
Κάποτε, όταν οι μαθητές έκαναν λάθη, τους ζητούσαμε να νοιαστούν περισσότερο, να προσέξουν περισσότερο, να μελετήσουν περισσότερο...
Μετά, η "επιστήμη" προχώρησε.
Σκεφτήκαμε λοιπόν ότι, όταν οι μαθητές κάνουν λάθη, μπορούμε να τους πηγαίνουμε σε κάποιον "ειδικό" ο οποίος, αδιαφορώντας παντελώς για το χρόνο και την ποιότητα της μελέτης τους επί παντός επιστητού, θα "μελετά" την εγκεφαλική τους λειτουργία και θα αποφαίνεται ότι για τη δυσκολία τους, φταίει αποκλειστικά η... δυσκολία τους...
Και, βέβαια, επειδή η επιστημονική διερεύνηση προαπαιτεί ενδελεχή και εις βάθος τεκμηρίωση, εφηύραμε κάποιες εξαιρετικές - και, ομολογουμένως, εντυπωσιακές - ορολογίες, τις μετατρέψαμε σε εξαιρετικούς τίτλους πτυχίων και κλείσαμε οριστικά το θέμα, αποθαρρύνοντας κάθε "περίεργο" και "αναχρονιστικό" τύπο, να σκαλίσει τα πράγματα λίγο παραπάνω...
Μετά, πτωχεύσαμε. (Άσχετο. Ή μήπως όχι;).
Υ.Γ. Οι Albert Einstein, Alexander Graham Bell, Thomas Edison, Michael Faraday, Hans Christian Andersen, Agatha Cristie, John F. Kennedy, Nelson Rockefeller, George Washington, Walt Disney... (η λίστα είναι ατελείωτη), είχαν διάφορα μαθησιακά προβλήματα. Το γεγονός ότι όλοι τους γνωρίζουμε και τους μνημονεύουμε, οφείλεται σε ένα άλλο, αδιαμφισβήτητο, γεγονός: Ποτέ δεν σκέφτηκαν να δικαιώσουν την τεμπελιά τους, κρύβοντάς την πίσω από τη δυσκολία τους.
Κάθε πολίτης δικαιούται να αναζητά και να εκφράζει την αλήθεια του, για κάθε τι που τον αφορά. Για τον εκπαιδευτικό, αυτό είναι πολύ περισσότερο από δικαίωμα, είναι χρέος. Η εκπλήρωσή του επισημαίνει το θάρρος που απαιτείται, για να μπορεί να εκτεθεί με αξιοπρέπεια, ως αληθινός δάσκαλος, στους μαθητές του, στις οικογένειές τους, στην κοινωνία. Γιατί, μόνο αν έχεις άποψη - και το θάρρος να την εκφράζεις δημόσια - είσαι ικανός να διδάξεις. Μόνο αν τολμάς να κριθείς, δικαιούσαι να κρίνεις...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου